25 sierpnia 2008

PC CMOS Cleaner - reset hasła biosu

Nie możesz dostać się do ustawień BIOS-u? Jest zabezpieczony hasłem, a Ty go nie znasz lub po prostu zapomniałeś?  Rozwiązaniem tego problemu jest PC CMOS Cleaner za pomocą którego odzyskasz, zresetujesz lub usuniesz zakodowane hasło w biosie, niezależnie od jego marki. Szczególnie istotne jest to w laptopach, gdy kupiłeś go na aukcji i nie znasz hasła, albo kupiłeś nowy i nie możesz rozkręcać obudowy, by dostać się do kości biosu.
Funkcje:
  • Obsługa wszystkich komputerów x86, x86_64
  • Obsługa większości BIOS-ów: AWARD, AMI, Compaq, Phoenix, Samsung, IBM, Compaq, DTK, Thinkpad, Sony, Toshiba i innych.
  • Usuwanie i resetowanie hasła
  • Przywracanie BIOSu do domyślnego stanu.

Program należy wypalić na płytce CD, a następnie uruchomić z niej komputer.


Strona domowa
Licencja: freeware
Pobierz: PC CMOS Cleaner 2.0
Instrukcja (ang)

14 komentarzy:

  1. Naprawdę świetny program, wreszcie po długich poszukiwaniach mogłem wejść do biosu zakupionego laptopa w Allegro. Polecam go i dzięki Kaz.
    Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprawdziłem, wypaliłem płytkę i... zadziałało. Zresetował bios i przywrócił fabryczne ustawienia.
    Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  3. innej rady nie ma ,ta jest najlepsza,.można dostać sie do biosu i ustawiać co sie chce,.Reset działa,.Polecam,.CR

    OdpowiedzUsuń
  4. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Sekwencja BOOT-owania musi rozpoczynać się od CD/DVD co w przypadku hasła na BIOS-ie i innego porządku czyni program bezużytecznym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    kozystam w tej chwil z tego programu i w czasie kiedy wkladam plyte i uruchamiam go z niej to zaraz na poczatku wyskakuje mi:
    ISOLINUX 3.11 2005-09-02 Copyringht (C) 1994-2005 H. Peter Anvin
    Unknoow keyword in config file.
    Unknoow keyword in config file.
    Could not find kermel image: linux
    boot:

    i co ja mam wpisac bo co by nie bylo to on nic nie robi

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda to na uszkodzony plik obrazu lub źle wypalona płytka CD. Pobierz plik jeszcze raz i nagraj ponownie płytkę. Możesz też sprawdzić prawidłowość pobranego obrazu w programie Xboot, w drugiej karcie, tak jak to opisałem w tym artykule...

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam a jak mam odpalic go z plyty skoro w biosie jest ze ma bootowac z dysku a zmienic tego wlasnie nie moge bo zapomnialem kodu?

    OdpowiedzUsuń
  8. No to masz problem... Patrz poprzednie komentarze, już ktoś o tym pisał.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam.
    Odnalazłem Waszą stronkę i to chyba ostatnia deska ratunku. U mnie jedyne co widzę to czarny ekran na laptopie hp, na nim niebieska ramka i z ikonką "klucza". Czy moim wypadku też płytka odpali?

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam! Mam taki problem: Sciagnalem ten program, wypalilem i nie chce mi sie uruchomic mimo bootowania ustawionego na CD. Plik z programem ma taki rozmiar jak byl podany na stronie, wiec chyba jest OK. Przy wypalaniu nero wyskoczl mi blad - cos na temat "block-mode" i tam wybralem "ignore", moze w tym tkwi problem.

    OdpowiedzUsuń
  11. witam jak sciognoci haslo z laptopa

    OdpowiedzUsuń
  12. Przypuszczam, że nie masz CD/DVD w laptopie. Spróbuj stworzyć rozruchowy pen drive np. aplikacją UltraISO. Powinno zadziałać."

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja nie mogłem się dostać do BIOS'a (hasło), wypaliłem CD, opaliłem. Zrobiłem reset BIOS'a i... wszystko padło... WSZYSTKO! :) Laptop się nie uruchamia :) Tzn, wiatraczek i twardziel startują ale nic poza tym. Czarny ekran i NIC! Hyhyhy... jutro spróbuję na drugim, jak sytuacja się powtórzy to co radzicie?

    OdpowiedzUsuń
  14. a masz dostep do kompa fizyczny
    rozkre go wyjmij baterie i jedziesz
    tak samo przy botowaniu
    wyjmujesz baterie a w domyslnych jest start z cd
    jesli nie odlacz wszystko poza penem lub cd
    wtedy nie ma bata zeby nie ruszylo

    OdpowiedzUsuń

Komentarz musi dotyczyć publikowanego postu! W przeciwnym razie nie ukaże się.

Related Posts with Thumbnails