1 maja 2009

ViGlance - pasek zadań z Windows 7 w systemie XP

ViGlance to mały program, który zmieni wygląd otwartych okien na pasku zadań systemu Windows XP na podobieństwo tego najnowszego Windows 7. W stosunku do opisywanego już przeze mnie Win7 Iconized Taskbar, który tylko usuwa tytuł okna z paska zadań, ViGlance potrafi dużo więcej. Przede wszystkim wyświetla na pasku ikony dużego formatu 48 x 48 w efektownej, półprzeźroczystej ramce, tak jak w Win7.

Drugą jego funkcją jest grupowanie okien w zależności od procesu. Każde okno ma swoją ikonkę na pasku, jednak jeśli otworzymy kilka okien tego samego typu np: systemowe Mój komputer, Moje dokumenty, Moje obrazy lub w przypadku Gimpa, który składa się z trzech okien: Przybornik, Warstwy, Kanały i Ścieżki oraz GNU, zostaną one umieszczone do pojedynczych ikon, odpowiednio: Mój komputer i Gimp.
Po wskazaniu kursorem takiej ikony (wyróżnia się jakby przesuniętą w prawo, dodatkową ramką) wyświetlona zostanie cała jej zawartość. Takie zachowanie pozwala utrzymywać porządek na pasku i czyni go bardziej przejrzystym.

Po wskazaniu wskaźnikiem myszki ikony wyświetlona zostanie jego miniatura wraz z tytułem okna...


... lub tylko z tytułem, w cieniowanym "dymku", w zależności od użytej opcji. Jeśli teraz przesuniemy kursor na sąsiednie ikony, okno to będzie dynamicznie skalowane z efektem "Glide", w zależności od grupy ikon i zawartych w nich informacji. Efekt ten częściowo opiera się na funkcji Aero z systemu Windows 7.


Ostatnia, czwarta funkcja ViGlance to podmiana oryginalnego przycisku menu Start na bardziej efektowny, okrągły, łącznie z przejściem "rollover" znanym z Win7. I nie ma znaczenia, czy używamy systemowego stylu Luna (zielony, prostokątny przycisk Start), czy jest to inny styl (na podglądzie poniżej temat Seven VG RC).

ViGlance nie trzeba instalować, wystarczy rozpakować archiwum, skopiować do dowolnego miejsca i stamtąd uruchomić plik ViGlance OneStep.exe.

W najnowszej wersji ViGlance w opcjach (ikonka w zasobniku systemowym koło zegara) dostępna jest możliwość automatycznego uruchomienia wraz z systemem, wł/wył przycisku ViOrb, wyłączenia obsługi miniatur lub przeźroczystości paska zadań, wyłączenia animacji "Glide" oraz grupowania przycisków/ikonek.



AKTUALIZACJA
W najnowszej wersji ViGlance ikonki umieszcza tuż za systemowym przyciskiem szybkiego uruchamiania. Niepotrzebne jest więc jego wyłączanie.

Aby jeszcze bardziej upodobnić XP do Windows 7, warto także pobrać i zainstalować temat Seven VG RC, autorstwa Vishala Gupta.

Podobny program: [SBar Taskbar Replacement]

Strona domowa: Lee-Soft
Licencja: bezpłatny (freeware)
System: Windows XP
Pobierz: ViGlance2.zip

9 komentarzy:

  1. Zapowiadało się bardzo ciekawie, niestety spotkało mnie szybko rozczarowanie. Okazało się, że po najechaniu na ikonę grupy programów nie wyświetla nazw, tylko puste dymki.
    Może ma ktoś jakiś pomysł, jak można to zmienić ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Może przeinstaluj?? mi wszystko śmiga :D

    OdpowiedzUsuń
  3. pomoże mi ktoś z tym SevenVG?
    Wogóle nie wiem jak to zrobić bo mam tylko pasek ale kolor dalej windows xp :/

    OdpowiedzUsuń
  4. A wie ktoś jak tę odległość od ikony START do pierwszej ikony w polu szybkiego uruchamiania zmniejszyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, a czy dało by radę odwrócić działanie tego programu, aby w win7 istniały funkcje z winXP?
    Mam pewien problem. Chcę, żeby ikon w pasku zadań, a dokładniej w PIONOWO po prawej ustawionym pasku zadań, były NIEgrupowane / NIEscalane / itp.
    W winXP, po ustawieniu ikon na małe oraz po lekkim rozciągnięciu szerokości paska, ikony automatycznie układają się w dwie kolumny. Wtedy wszystkie są usytuowane bliżej przycisku 'menu start'.
    Czy ta funkcja jest możliwa w win7, czy istnieje program, co to zrobi? Chodzi mi właśnie o utworzenie minimum dwóch kolumn z ikonami (np. jedna z ikonami przeglądarek, druga z ikonami programów) i żeby nie był to efekt nadmiernej ilości ikon na pasku zdań. Żeby to było jak w XP.

    OdpowiedzUsuń
  6. mi za to skubane po pewnym czasie powoduje blue screena :/

    OdpowiedzUsuń
  7. mi wszystko działa tylko jest jeden problem gdy wcisnę start (lewy dolny róg)to powinno być jak na obrazkach wyżej ale jest jak podstawowa wersja windowsa XP proszę o Pomoc

    OdpowiedzUsuń

Komentarz musi dotyczyć publikowanego postu! W przeciwnym razie nie ukaże się.

Related Posts with Thumbnails