3 lutego 2010

Driver Easy - automatyczna aktualizacja sterowników urządzeń

Jedną z najczęstszych przyczyn awarii systemu bywają przestarzałe sterowniki sprzętu. System pracuje niestabilnie, bo urządzenia pracują wadliwie. Ich producenci wypuszczają jednak nowe wersje z poprawionymi błędami, a niejednokrotnie także z nowymi funkcjami. Warto zatem sprawdzać ich witryny i uaktualniać je wszystkie. Robienie tego jednak "ręcznie" dla każdego urządzenia jest uciążliwe i czasochłonne. Warto zatrudnić do tego program, który nas wyręczy i automatycznie je znajdzie i uaktualni.

DriverEasy to uniwersalne narzędzie, które bardzo szybko przeskanuje system i wyszuka wszystkie nieaktualne, przestarzałe sterowniki różnych urządzeń zamontowanych w komputerze. W swojej bazie posiada ich ponad 100 000 - codziennie aktualizowanych, Wśród nich sterowniki do modemów, skanerów, kart sieciowych, graficznych i dźwiękowych, Wireless, Bluetooth, USB, CD, DVD, drukarek, kart PCI oraz chipsetów Intel, AMD, nForce, VIA i SIS.

Ma prosty i przyjazny interfejs, więc obsługa programu jest bardzo prosta. Już w trzech krokach można pobrać nowe sterowniki.


1. Po uruchomieniu skanowania sprawnie, w przeciągu 1-3 minut sprawdzi system i wyświetli listę dostępnych sterowników. Tych aktualnych (zielone) oraz tych, które są w starszej wersji, niż te znajdujące się w bazie i wymagają naszej uwagi (czerwone).

Po wciśnięciu przycisku Get Drivers>> przechodzimy do trzeciego kroku, gdzie mamy możliwość pobrania i zaktualizowania tych urządzeń, które chcemy - według uznania.

Program pobiera sterowniki z własnej bazy. Osobiście wolę pobierać je ze strony producenta aktualizowanego sprzętu i brak mi tu takiego przekierowania. Brak w nim także możliwości utworzenia kopii zapasowej bieżących sterowników i wyeksportowania jej do pliku lub folderu.

Mimo to zaoszczędzi nam jednak dużo czasu, gdybyśmy chcieli samodzielnie poszukiwać ich na własną rękę. Zaletą jest także to, że działa na 64 bitowych systemach.

Strona domowa
Licencja: freeware
Wymagania: .NET Framework 2.0
System: Windows XP/Vista/7 (32-64 bit.)
Pobierz: DriverEeasy_1.01.setup

6 komentarzy:

  1. Dzięki - tego szukałam, znałam płatny program tego typu, a chciałam coś darmowego. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się bardzo... Radzę jednak zachować ostrożność i bez wyraźnej potrzeby (system działa prawidłowo) nie aktualizować wszystkiego co zaproponuje to narzędzie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja miałem 3 stery niezainstalowane i 6 starych:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam 2 brakujące i 32 nieaktualne

    OdpowiedzUsuń
  5. mi akurat wyszukało to co szukałem i znaleźć nie mogłem :)
    dzięki za wstawkę :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarz musi dotyczyć publikowanego postu! W przeciwnym razie nie ukaże się.

Related Posts with Thumbnails