21 września 2008

Ophcrack 2.01- odczytaj zapomniane hasło do Windows XP i Vista

Zapomniałeś hasła użytkownika do własnego konta w Windows XP lub Visty? Nic straconego, nie musisz instalować od nowa systemu operacyjnego. Jeśli w haśle nie użyłeś innych znaków oprócz cyfr i liter szybko możesz go odzyskać za pomocą programu Ophcrack. Jest to darmowy obraz płyty CD (ISO) oparty na systemie Linux, który po pobraniu należy nagrać na płytce za pomocą dowolnego programu typu Nero lub darmowego BurnAware. Po nagraniu CD (jako obraz dysku) uruchamiamy z płytki komputer i po załadowaniu Linuksa Ophcrack automatycznie odczyta wszystkie konta i przystąpi do łamania hasła. Jak podaje producent odzyskuje w 99,9% alfanumeryczne hasła w przeciągu kilku minut, pod warunkiem że były zapisane w (hash) wartości mieszania LM i NTLM. Ophcrack pracuje z tzw. tęczowymi tablicami (rainbow table), które umożliwiają złamanie haseł zaszyfrowanych w bazie danych SAM. Przed użyciem tablic próbuje złamać metodą siłową do 4 znaków co pozwala odzyskać niektóre hasła zawierające znaki specjalne, nawet jeśli nie ma ich w tablicach.


W odróżnieniu od niedawno opisywanego PC Login Now Ophcrack nie resetuje tylko odczytuje (łamie) zaszyfrowane w bazie danych SAM istniejące hasła.

Więcej szczegółów dowiesz się na forum.

Strona domowa
Pobierz: Ophcrack Live CD_2.3.1.iso (XP/Vista/7)

17 komentarzy:

  1. Mogę tylko powiedzieć: Albercik, to działa.

    OdpowiedzUsuń
  2. mam pytanko ale jak to na grac w zipie czy wypakować >??

    OdpowiedzUsuń
  3. Po pobraniu "ophcrack-xp-livecd-2.0.1.iso" wypal go bezpośrednio na płytce w takim formacie jakim jest (bez rozpakowywania). Ważne jest tylko aby w programie nagrywającym np. Nero wybrać odpowiednią opcję czyli: Nagraj jako obraz dysku.

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobilem wszystko tak jak jest napisane i normalnie odpala sie windows :/

    OdpowiedzUsuń
  5. W BIOS-ie należy ustawić bootowanie komputera z płyty CD. Podczas uruchamiania komputera wciskasz najczęściej klawisz Del i biosie Award wchodzisz do Advenced BIOS Features. Odszukaj pozycję FIRST BOOT albo FIRST BOOT DEVICE i ustaw CD jako pierwsze przed HD.
    Przed wyjściem z biosu nie zapomnij zapisać zmian.

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłem wszystko tak jak jest napisane i normalnie odpala się Windows :/

    OdpowiedzUsuń
  7. kurde mam ten sam problem
    też odpala sie Windows
    co jest nie tak ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty jesteśtaki głupi, czy tylko udajesz? Ustaw se boota z CD/DVD na pierwszym miejscu, a dopiero na drugim dysk.

    OdpowiedzUsuń
  9. W czasie buntowania kompa walisz f12 i wybierasz z czego ma się odpalić komp (CD/DVD) i gotowe startuje z płytki.
    Ja mam inne pytanie a mianowicie kulawy jestem z anglika i nie wiem co trzeba dalej robić. Czy mógłby ktoś to na chrześcijański język przełozyć?

    OdpowiedzUsuń
  10. na youtube jest jeden filmik jak zrobić to po polsku a na spryciarze pl drugi

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanko jak to nagrac na Nero 7 jak nie ma tam opcji "nagraj jako obraz dysku"???
    bardzo prosze o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  12. Szukaj podobnej opcji np. [Obraz, projekt, kopia], a potem Obraz dysku albo zapisany projekt... Tak jest w Nero 7 Essentials.

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie na jednym komputerze odczytuje hasło i to szybko a na drugim nie. To znaczy na tym drugim komputerze odpala się wszystko i po przejrzeniu całej pamięci RAM uruchamia się okienko wylogowujące program. CZy jest taka możliwość, że program nie czyta wszystkich haseł?
    Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam pytanie, ściągnąłem Ophcrack Vista v.2.3.1 i w tym obrazie płyty .iso były od razu tablice Vista Free, ale niestety Ophcrack odnajduje hasła tylko krótkie (np. 4 znaki) a dłuższych nie... Czy powinienem ściągnąć inne tablice? A jeśli tak to co zrobić, nagrać je na płytę czy jak... Proszę o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  15. mam pytanko wszycho dziala oprocz tego ze zamist okienka ktore wyszukuje hasla pojawia sie tylko wiersz polecen:( kopm jest z ograniczeniami bo to szkolny ale watpie zeby mialo jakies znaczenie...

    OdpowiedzUsuń
  16. Na stronie projektu pojawiła się nowa wersja trójeczka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kurcze zrobiłem tak jak trzeba nagrałem ISO,ustawiłem CD przed Dysk i nadal uruchamia mi się windows.. tylko że przed uruchomieniem miga ta podłoga chwile miga i włącza system

    OdpowiedzUsuń

Komentarz musi dotyczyć publikowanego postu! W przeciwnym razie nie ukaże się.

Related Posts with Thumbnails