29 marca 2009

XWindows Dock - klon dock-a z Mac OS X Leopard w Windows

XWindows Dock - w skrócie XWD to najnowszy, darmowy dock (launcher) świetnie naśladujący ten z Mac OS X Leopard. XWD posiada możliwość prezentacji paska i ikon w widoku 2D lub 3D. Obsługuje wszystkie efekty grafiki takie jak przeźroczystość, odbicia lustrzane, cienie, rozmycia czy skalowanie ikon itp. Wszystkie wykonywane operacje sygnalizowane są odpowiednimi efektami dźwiękowymi. Zobacz wideo...

Tak jak pierwowzór posiada zdolność wyświetlania zawartości folderów w postaci menu tzw. stosów (stack). W zależności od typu plików w folderze automatycznie wyświetli ich zawartość w jednym z czterech sposobów: w postaci efektownego łukowatego słupa, siatki, zwykłej listy, podobnie jak to ma miejsce w opisywanym przeze mnie [StandaloneStack] oraz dodatkowo w postaci galerii (patrz poniżej).
Oczywiście, można także z menu kontekstowego "ręcznie" wymusić sposób wyświetlania zawartości folderu np. zdjęć w postaci przewijanej galerii.


Tak jak inne docki obsługuje ikonki w postaci plików graficznych PNG jakich pełno jest w internecie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać ikonki z RocketDock czy ObjectDock.


Jak przystało na uniwersalny dock, posiada dużą kolekcję wtyczek zwanych "docklets" oraz skórek dostępnych na forum aqua-soft.org:
XLauncher, XCal, XHarddrive, XAnimation, XCartoon, XSongbird, XDesktoplet, XBattery, XGrab, XMail, XWeather Docklet, XWinamp, XTask oraz inne...


Szkoda, że pasek (panel) może być położony tylko u dołu ekranu w miejscu systemowego menu Start. Dla wygody należy więc włączyć autoukrywanie tego systemowego. Jak to zrobić? Kliknij prawym przyciskiem myszy na pasku zadań, wybierz Właściwości a następnie zaznacz opcję Włącz autoukrywanie paska zadań i potwierdź przyciskiem Zastosuj oraz OK.

Aplikacja posiada instalator jednak nic nie zapisuje w rejestrze. Jest to wersja mobilna, wszystkie ustawienia zapisywane są w głównym folderze instalacji.

Program można w prosty sposób spolszczyć, edytując notatnikiem plik językowy "english.xml".
Dla leniwych, proponuję spolszczony już plik mojego autorstwa (2 wersja, poprawiona). Po jego ściągnięciu, należy rozpakować archiwum i skopiować plik Polish.xml do folderu Languages, a następnie w ustawieniach programu wybrać polską wersję językową.

Strona domowa
Licencja: darmowa (freeware)
System: Windows XP/Vista
Pobierz: spolszczenie
Pobierz: XWindowsDockInstaller5.6.zip

29 komentarzy:

  1. Mi na vista hp x64 (cpu e6400 + 4GB ram) obciąża procka do 30% i naprawdę wolno chodzi :( - lecz nieźle wygląda

    OdpowiedzUsuń
  2. hj,bo jak probuje sciagnac to wyskakuje,ze nie znaleziono..not found..

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbuj teraz.
    lub http://nemecsx.narod.ru/Theme/XWindowsDockInstaller.zip

    OdpowiedzUsuń
  4. ...ehh działało dobrze do puki nie zacząłem się bawić wielkością paska. W pewnym momencie opcja "powiększ" przestała działać (powiększanie ikon z paska po nakierowaniu na nie myszką)i do tej pory nie wiem co zrobić, aby znowu działała... Reinstal programu nie pomaga więc proszę was o pomoc!





    ...odp.!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sebastian, spróbuj zainstalować do innego folderu...

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam! Jak mam to spolszczyć? Link jest ale co z tym dalej robić to już nie mam pojęcia. Proszę o pomoc krok po kroku. Bardzo często zaglądam do was i cieszę się wieloma programami z waszego Bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ściągnij spolszczenie...
    1. Skopiuj pobrany plik do folderu Languages programu XWindowsDock...
    2. Uruchom XWindowsDock i kliknij prawym przyciskiem w pustym miejscu na jego pasku.
    3. Z menu wybierz opcję Preferences
    4. Po wywołaniu okna ustawień kliknij opcję Miscellaneous i w polu Languages: wybierz Polski, a następnie potwierdź przyciskiem Apply.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki, to akurat wiem ale bladego pojęcia nie mam jak mam to ściągnąć. Co mam nacisnąć żeby pobrać ten plik. Wciskam wszystko i otwiera mi się strona zapisana tak jak w notatniku? i co mam robić!

    OdpowiedzUsuń
  9. Po otwarciu strony "2shared" na samym dole z prawej strony jest link, a pod nim, małymi literami napis: Save file to your PC: click here.
    Kliknij na niebieski napis: "click here" a rozpoczniesz pobieranie...

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam! Właśnie o to chodzi że nic się nie pobiera, otwiera mi się strona jak z notatnika z tekstem.Próbowałam już kopiuj tekst i wklej.To mi wywala że jakiś niezgodny format tekstu. Może to i gdzieś się pobiera(w sposób mi nie znany)ale gdzie mam tego szukać w kompie. Przesiadłam się na vistę z XP.

    OdpowiedzUsuń
  11. Spróbuj teraz, zmieniłem wersję pliku na nową i poprawioną. Jest teraz spakowana zipem i po pobraniu trzeba ją rozpakować.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Teraz jest super, już pobrałam. Dzięki za pomoc i szybką reakcję.
    Pozdrawiam. Monika

    OdpowiedzUsuń
  13. To znowu ja! Schował mi się i nie wiem co zrobić aby znowu mieć go na pulpicie i jeszcze jedno mam sporo ikon z rocket dock, nie współpracują razem z paskiem. Jak go wyciągnąć na wieszch i jak dodawać ikony. Męcze ale jakoś pozbierać się w viście nie potrafię.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam!Jak wyciągnąć to już doszłam ale nadal nie mam pojęcia jak dodawać swoje ikonki, przerobiłam je na ICO i nadal nic? Pomóżcie proszę bo nerwicy dostaję przy tym.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ikonki mają być w formacie PNG a nie w ICO, tak samo jak w RocketDock...

    Jak ją zmienić na własną?

    Kliknij prawym przyciskiem na ikonce którą chcesz zmienić, wybierz Edycja. W otwartym oknie kliknij Change i z okna wyboru wskaż miejsce własnej ikonki a właściwie obrazka w formacie PNG (obrazki mogą pochodzić z bazy RocketDock), najlepiej o rozmiarach 256x256 lub 128x128. Potwierdź przyciskim OK ...i gotowe.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki wielkie za odpowiedź,jesteście super.
    Pozdrawiam. Monika

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam jeszcze jedno małe pytanko, jak podmienić ikonke kosza. Zmieniam a i owszem na pusty kosz ale nie wiem jak zmienić na kosz pełen.Zawsze wyskakuje ten podstawowy z paska.

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz rację, ikonki kosza nie da się podmienić w ten sposób. W ustawieniach nie ma opcji zmiany pustego i pełnego kosza. Można jednak ominąć ten problem i zmienić je "ręcznie"...

    Wejdź do folderu skórek (domyślnie jest to) C:\Program Files\XWindowsDock\Skins\Default
    i podmień ikony kosza pustego i pełnego na własne, pod tymi samymi nazwami: Recycler i RecyclerFull. Uprzednio jednak zmień nazwy tych oryginalnych na inne.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. No super, zrobiłam ale wyskoczył mi jeszcze jeden problem. Po odpaleniu kompa pasek powinien się załadować również(chyba że nie), muszę go wyciągnąć(uruchomić)z lokalizacji programu i tak za każdym razem. Czy jest jakaś rada na to?.Pozdrawiam. Monika

    OdpowiedzUsuń
  20. Wejdź do ustawień, wybierz Inne i zaptaszkuj: Uruchom z Windows.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. No jesteście wielcy!!!! To chyba wszystko w tym temacie(nie wykluczone że będę molestować w innych). Pozdrawiam, uśmiecham się i życzę Wam Naj..w każdej chwili życia. Stała fanka Bloga. Monika

    OdpowiedzUsuń
  22. Hejka naprawdę fajna rzecz tylko zamula nie wiem dlaczego na początku fajnie działał i w ogóle lecz teraz po kilku dniach zamula i to strasznie - próbowałem reinstalować i nic :( ...HELP !!

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam ja mam np taki problem mam Viste x32 wszystko działa pięknie super ten pasek naprawdę kawał dobrej roboty ale mniejsza o to

    Więc tak

    działa wszystko do momentu używania CCleaner'a , AIMP'a2 tu jak włącza się radio internetowe to XWD sypie się i coś plik "Ru..32 " coś tam

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak to odinstalować, błagam pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  25. To jest wersja portable, której nie instalujemy, więc nie ma też potrzeby jej odinstalowywania! Wystarczy usunąć folder XWindowsDock z miejsca z którego został uruchomiony. Przedtem jednak musisz wyłączyć (jeśli jest aktywny) Dock.
    Kliknij prawym przyciskiem myszy w pustym miejscu paska XWindowsDock i wybierz Wyjście.

    OdpowiedzUsuń
  26. Wersja 5.6 PL dostępna tutaj: http://www.megaupload.com/?d=M48WLQYC

    OdpowiedzUsuń
  27. Skórki i dodatki do XWindows Dock 5.6 - http://www.megaupload.com/?d=ANUSRCXS

    OdpowiedzUsuń
  28. zajebisty program i nie potrzeba autoukrywac paska zadan systemowego ;) polecam goraaco !

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam,super program!Jednak mam pytanie
    czy można zainstalować animowane ikonki? jeśli tak to jak i skąd je pobrać?

    OdpowiedzUsuń

Komentarz musi dotyczyć publikowanego postu! W przeciwnym razie nie ukaże się.

Related Posts with Thumbnails